Havermoutpap

Training | Voeding | Leefstijl

Havermoutpap

Fit met Ingrid havermoutpap

O, ik hou van havermout ontbijtjes. Vooral havermoutpap. Havermout is een volkoren graan bestaat uit meervoudige koolhydraten. Dat betekend dat je de energie uit havermout langzaam wordt afgegeven en je minder snel trek hebt nadat je havermout hebt gegeten. 

Volkoren producten verlagen het risico op hart-en vaatziekten. Maar afhankelijk van de manier waarop je het klaar maakt bepaal je zelf hoe gezond het is.

Eigenlijk hoort  havermout standaard op jouw boodschappenlijstje te staan. Je kan er heel veel mee maken, je kan er zelfs de paneermeel in de gehaktballen mee vervangen.

Ik wil graag onderstaand recept met jou delen:

Havermoutpap

Een heerlijk, stevig en vullend ontbijtje! Uitproberen? 👉⁠

Wat heb je nodig voor 1 portie?⁠

– 4 el havermout⁠

– 350 ml amandelmelk⁠

– 1 tl kaneel⁠

– 1 scoop Orangefit protein choco⁠

– 1 el cacaonibs⁠

Hoe maak je het?⁠

Doe alle ingrediënten behalve de cacaonibs in een klein pannetje en verwarm het geheel al roerend.  Als de pap wat steviger wordt dan zet je het fornuis uit en doe je de pap in een kom. Versier met cacaonibs en eet smakelijk!⁠

ps. Orangefit is bij mij te koop. Stuur gerust een bericht als je meer wilt weten over deze producten. Nog geen Orangefit in huis? Vervang dan de Orangefit voor een 1/2 el cacaopoeder en gebruik 250 ml amandelmelk.⁠

Eet smakelijk!

PS. Op mijn site staan nog aan paar recepten waar havermout in zit:

Smoothiebowls

Bananenbrood

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *